HTML

brief.blog béta

Brief: rövid leírás, melyben az ügyfél elmondja, mit szeretne látni reklámjában. Brief blog: a reklámokból következtetünk arra, mi lehetett az eredeti kérdés. HA LÁTTÁL TE IS VALAMI HASONLÓT, KÜLDD EL LÉCCI!

Friss topikok

  • vuderalis: egyik jobb, mint a másik :) (2009.04.21. 15:53) ORFK: Szigorodott
  • hiteles: A reklám mondandója a CIB hitelről: ha nálunk igényli a lakáshitelét, akkor a folyamat végére úgy ... (2008.12.22. 14:53) CIB: Elefánt
  • hiteles: Bonus: aki eléri az igért kamatduplázást a termékkel, azt azonnal alkalmazzuk, mint pénzügyi igazg... (2008.12.22. 14:50) Erste: Diploma
  • Valaki aki szarban volt és még nagyobba került...: Emiatt a hitelintézet miatt kerültünk még nagyobb bajba. Nem korrektek, és nem adnak hitelt, de sz... (2008.11.28. 09:34) New chance: tisztába
  • Hermina Vau: Maffiózó népség... csak okosan velük, nem riadnak vissza semmitől sem. Egy kis extra olvasnivaló ... (2008.10.13. 06:37) Hermina: One

Visit our sponsor

Linkblog

Új Magyarország: nem lesz

2008.01.02. 18:26 chimie


Feltételezett ügyfél:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Feltételezett brief:
Drága Kovácsom! Tehát akkor írásban is röviden: van ez az Új Magyarország program. Még februárban találtuk ki, hogy majd az év végén nyomathatnánk egy kampányt azokból a dolgokból, amik a projekt keretében épültek / épülnek. Csakhogy sajnos a működési költségek elvitték a keret 90%-át, a többi meg ugye a kampányra kell kiadnunk...
Tehát: valami laza asszociációs image-es dologra gondoltunk, ami konkrétan nem ígér semmit, nem állít semmit - mert a közvélemény úgysem értené meg, hogy az ország akkor is fejlődik, ha a pénzt egyszerűen elköltjük vagy bankba tesszük, úgyis boltba megyünk vagy magyar ingatlant veszünk belőle, hát nem? Ezért is vetettük el a házon belül népszerű "Az ország a zsebünkben van!" szlogent, a mai közhangulatban első az óvatosság. Ugyanakkor stílusában valami ilyesmit várunk. Ja és legyen rajta EU zászló meg piros-fehér-zöld szalag meg lánchíd és/vagy parlament és/vagy gémeskút. Nem lehet rajta: politikus, politikai szlogenre utalás. 

Ügynökség feltételezett levele a megbízónak:
Mélyen tisztelt Magdikám! Küldöm is az anyagokat. Azt hiszem, a munka önmagáért beszél, de a rend kedvéért: úgy gondoljuk, nem érdemes mindenféle ködösítésekkel operálni (mondjuk: jövőre 50%-kal több projektet támogatunk). Olyan kreatívban gondolkodtunk, ami nem maszatol: tulajdonképpen elmondjuk, hogy mivel a pénz elfogyott, nem lesz Új Magyarország. Persze ez önmagában inkább ellenpropaganda lenne, viszont egy nagy csavart viszünk az egészbe: Nem lesz, hanem van! Ezzel előre is kifogjuk a szelet a gáncsoskodók vitorlájából (hiszen innentől kezdve ha azt mondják, "nem lesz", mindenkinek eszébe jut a folytatás, hogy "hanem van". A Bennem, benned... mondat a Ti konceptetekre utal, afféle kis poén a beavatottaknak :-). A "nem lesz, hanem van" üzenet egyben azt is sugallja, hogy a programtól továbbra sem kell semmit várni - elvégre kész vagyunk - így akár több éven át is leitmotivja lehet kommunikációtoknak. Végül: a Lánchíd a szemben tükröződik, ha gondoljátok, tehetünk a fehérjébe Parlamentet is. 

5 komment

Címkék: nonprofit plakát brief outdoor újmagyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://brief.blog.hu/api/trackback/id/tr26282339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efbiaj 2008.01.03. 20:16:00

csak sajnos a lényeg hiányzik: most mi (=állami intézmény) elköltünk nálatok (reklámügynökség és médiatulajok) kommunikációra sokat a mi budgetünkből (=közpénzből), hogy majd 2009-10-ben a választásokkor mi (=párt) sok-sok kedvezményt kapjunk a díjaitokból. kultúrált országokban ezt röviden csalásnak esetleg lopásnak lehet hívni, nálunk viszont általános gyakorlatnak :(((

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.01.03. 20:20:54

Azt gondolom, a brief blog szempontjából ez mellékszál. És önmagában nem is logikus teljesen: fizetek most 100 millát hogy kapjak 50 milla kedvezményt majd?! Anyway: hogy a kampány teljes pénzpocsékolás, az egyértelmű. Nem derül ki semmi a programról (legfeljebb, hogy na ezek számolatlanul szórják a közpénzt). Erről szólt volna a post.

Bálint E 2008.01.07. 01:33:11

akkora magaslabdát adtak ezzel a "Benned van" dologgal... Én egyből a szarra gondoltam... Ami benned és bennem van :D De sec-perc és egyszer csak el kell menni választani... akarom mondani szavazni :)

mr yeah 2008.01.16. 20:24:20

egy újabb, szintén jelentéktelen mellékszála ennek a kampánynak, hogy van egy ember ebben az orszában, Fabrizius 'fuck-4-a-buck' Gábornak híjják, aki egyik nap a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nevű kormányhivatal tanácsadója, másik nap pedig - lelkiismeretfurdalása támadván - rittyent egy szar kritikát (központi kérdésköre a hitelesség) a kormány egy másik kampányáról (fair play). why? - kérdem én. why not? - kérdi F-f4ab-G.

labancinformator · http://labanchirek.blog.hu 2008.04.05. 00:06:26

zsenik vagytok, azt a lánchidat a szemben, még egyszer nem vettem észre!
szuper blog, a hemorid az egész krémje!
süti beállítások módosítása