HTML

brief.blog béta

Brief: rövid leírás, melyben az ügyfél elmondja, mit szeretne látni reklámjában. Brief blog: a reklámokból következtetünk arra, mi lehetett az eredeti kérdés. HA LÁTTÁL TE IS VALAMI HASONLÓT, KÜLDD EL LÉCCI!

Friss topikok

  • vuderalis: egyik jobb, mint a másik :) (2009.04.21. 15:53) ORFK: Szigorodott
  • hiteles: A reklám mondandója a CIB hitelről: ha nálunk igényli a lakáshitelét, akkor a folyamat végére úgy ... (2008.12.22. 14:53) CIB: Elefánt
  • hiteles: Bonus: aki eléri az igért kamatduplázást a termékkel, azt azonnal alkalmazzuk, mint pénzügyi igazg... (2008.12.22. 14:50) Erste: Diploma
  • Valaki aki szarban volt és még nagyobba került...: Emiatt a hitelintézet miatt kerültünk még nagyobb bajba. Nem korrektek, és nem adnak hitelt, de sz... (2008.11.28. 09:34) New chance: tisztába
  • Hermina Vau: Maffiózó népség... csak okosan velük, nem riadnak vissza semmitől sem. Egy kis extra olvasnivaló ... (2008.10.13. 06:37) Hermina: One

Visit our sponsor

Linkblog

Supershop: ítéletnap

2007.11.09. 12:54 chimie


(Feltételezett) ügyfél: SuperShop

(Feltételezett) brief:
Mi utáljuk az embereket. Most komolyan. Itt van a SuperShop program. Nem kerül nekik semmibe. Közbe meg gyűjthetik a pontokat. Aztán meg megkapják az ajándékokat, tök ingyen. Például 60 000 Ft vásárlás után kaphatnak Plus "Kicsi árak" jegyzetfüzetet tollal vagy 110 000 után kifesthető képet zsírkrétával. Meg van egy csomó más minden is. Csak regisztrálniuk kellene meg használni azt a rohadt kártyát a partnereknél (6 partner!!!). De ezek?! Már elnézést, de szarnak bele. Pedig nagyon sok munka van mögötte!!!
Tehát: szenvedjenek! Mármint azok, akik nem használják. Érezzék, hogy ez olyan, mintha kínoznák a gyereküket vagy ilyesmi. Egy bűntény! És akkor talán rájönnek, hogy ez nekik kell (nem "need" hanem "must" értelemben!). És akkor jó lesz. Mindenkinek.


Az ügynökség (feltételezett ) javaslata
Eredetileg olyan eszközökön gondolkoztunk, ami eleve fájdalmat okoz az emberekben (mondjuk a metrókban áramütést mér az utazókra, szlogen: "Mert megérdemled. Máskor használd a SuperShop kártyádat!") de a jogászaink szerint  az ilyesmi nem okés, meg különben sem tudjuk kiszűrni, ki  használja  a kártyát (persze nem sokan, így kicsi lett volna az esély, hogy őket találjuk meg, de akkor is). Hasonlóan jártunk a "SuperShop kommandó" gerilla-ötlettel: (hostesseink rohamosztagként járják a várost, és akinél nem találnak SupersShop kártyát, azt felkoncolják) bár a kutatásokból az jött le, hogy kimagasló volt a brand-élmény intenzitása és a recall is. A jog végül egyedül abba ment bele, hogy a tárgyalás folyamatát mutatjuk - így nem ábrázoljuk, csak utalunk rá, hogy aki nem használja a kártyát, az saját (halálos) ítéletét írja alá. Így elérhetjük, hogy a nem supershopos vásárlókban bűntudatot keltsünk (szenvedés!), az ügyfelekben ugyanakkor nem.
UI: BIZTOS NEM AKARJÁTOK, HOGY VALAMI POZITÍV DOLOG FELKERÜLJÖN A PLAKÁTRA? MONDJUK A SUPERSHOP PAKÓLÓJEGY-TARTÓ, AMIHEZ ELÉG, HA 30 000 FT-OT KÖLT? AZ ELÉG VONZÓ SZERINTÜNK.

6 komment

Címkék: reklám plakát bűn brief bűnhődés supershop

A bejegyzés trackback címe:

https://brief.blog.hu/api/trackback/id/tr66223421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supermultismart 2007.11.13. 12:40:34

chimie,

mi ez a slendriánság? van egy kurva jó blogod, remek koncepcióval és parádés írásokkal. erre benyomsz egy plakátot, amiről ordít, hogy supershop program, és folyamatosn multipontozod (ami egy másik brand), épp csak a smart maradt ki belőle. vagy ez is csak valami ironikus utalás akart lenni csak én nem értem? ráadásul ahelyett, hogy a kreatívot ostoroznád, a pontgyűjtést cikized. miért nem a bíró nézését vagy a vádlott szorongását vagy a tárgyalóterem milliőjét ostorozod? azon is volna mit. na mindegy, továbbra is szeretünk, csak gondoltam szólok.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2007.11.13. 13:01:36

Elnézést, javítottam a brandet. A vicc az, hogy egyszer már átírtam, volt benne ilyen is olyan is egyszerre. Sajnos nem vagyok egy pontgyűjtő, ebből is látszik :-).

Ami a másik kérdést illeti, nekem logikusnak tűnik, hogy a hirdetés mögött az a felismerés áll: annyira szánalmasak az ajándékok (valaki azt gondolta,hogy ezeket én találtam ki, pedig minden real), hogy ebből nem lehet semmi vonzót kihozni, akkor már inkább paráztassunk. Sokszor látok bénán kivitelezett reklámokat, de itt elvben az lenne a koncepció, hogy a koncepciókról legyen szó , legalábbis ez lenne a fő szál.

Azért örülök, hogy ilyesmik is felmerülnek, nem csak Freud :-)

supermultismart 2007.11.13. 13:40:03

látszik, hogy nem vagy gyűjtögető. ezek a gagyik vannak, de a supershopban éppenhogy levásárolhatod a pontokat ugyanott ahol gyűjtötted, arra amire akarod. a paráztatás meg inkább annak szól, hogy ne hagyja otthon és használja. mai reklámmegfejtő műsorunk ezennel végetért.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2007.11.13. 15:21:23

hát ezt szerintem nem a reklámból szűrted le. az viszont igaz, hogy erre már lehetett volna építeni... de hát ezt az egyszeri brief generátor nem tudhatja.

supermultismart 2007.11.13. 21:13:21

jó, jó valóban nem ebből a plakátból, hanem a tévés változatából. ezek szerint az neked nem volt meg.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2008.05.13. 19:23:33

igazából, az összes ilyen vásárlásiszokás-gyujto kártya geciség és az adatvédelemrol még a mesékben sem hallottak. az az 1% meg alapból lejöhetne az árból. ergo totál faszság. aki meg a pontgyujtés mellett korteskedik, azt kéne elítélni/áramütni.
süti beállítások módosítása