
(Feltételezett) ügyfél: SuperShop
(Feltételezett) brief:
Mi utáljuk az embereket. Most komolyan. Itt van a SuperShop program. Nem kerül nekik semmibe. Közbe meg gyűjthetik a pontokat. Aztán meg megkapják az ajándékokat, tök ingyen. Például 60 000 Ft vásárlás után kaphatnak Plus "Kicsi árak" jegyzetfüzetet tollal vagy 110 000 után kifesthető képet zsírkrétával. Meg van egy csomó más minden is. Csak regisztrálniuk kellene meg használni azt a rohadt kártyát a partnereknél (6 partner!!!). De ezek?! Már elnézést, de szarnak bele. Pedig nagyon sok munka van mögötte!!!
Tehát: szenvedjenek! Mármint azok, akik nem használják. Érezzék, hogy ez olyan, mintha kínoznák a gyereküket vagy ilyesmi. Egy bűntény! És akkor talán rájönnek, hogy ez nekik kell (nem "need" hanem "must" értelemben!). És akkor jó lesz. Mindenkinek.
Az ügynökség (feltételezett ) javaslata
Eredetileg olyan eszközökön gondolkoztunk, ami eleve fájdalmat okoz az emberekben (mondjuk a metrókban áramütést mér az utazókra, szlogen: "Mert megérdemled. Máskor használd a SuperShop kártyádat!") de a jogászaink szerint az ilyesmi nem okés, meg különben sem tudjuk kiszűrni, ki használja a kártyát (persze nem sokan, így kicsi lett volna az esély, hogy őket találjuk meg, de akkor is). Hasonlóan jártunk a "SuperShop kommandó" gerilla-ötlettel: (hostesseink rohamosztagként járják a várost, és akinél nem találnak SupersShop kártyát, azt felkoncolják) bár a kutatásokból az jött le, hogy kimagasló volt a brand-élmény intenzitása és a recall is. A jog végül egyedül abba ment bele, hogy a tárgyalás folyamatát mutatjuk - így nem ábrázoljuk, csak utalunk rá, hogy aki nem használja a kártyát, az saját (halálos) ítéletét írja alá. Így elérhetjük, hogy a nem supershopos vásárlókban bűntudatot keltsünk (szenvedés!), az ügyfelekben ugyanakkor nem.
UI: BIZTOS NEM AKARJÁTOK, HOGY VALAMI POZITÍV DOLOG FELKERÜLJÖN A PLAKÁTRA? MONDJUK A SUPERSHOP PAKÓLÓJEGY-TARTÓ, AMIHEZ ELÉG, HA 30 000 FT-OT KÖLT? AZ ELÉG VONZÓ SZERINTÜNK.